Kontorsjobb

Idag har vi varit i Arboga och fixat det sista med bygglovet och fick ett löfte om att det ska vara godkänt imorgon. Tur det, då blir det i alla fall inget svartbygge vi bor i.

Men. Jag blev så avundsjuk på alla som jobbade där. Varsitt litet kontor, gemensamma fikaraster, flextid, jobba hemifrån-tid, träna på arbetstid-tid. Vad har jag? Jobba 9-19 måndag till fredag, 10-16 på helger, 10-16 på julaftonen, 10-16 på midsommar, ensamma fikaraster, absolut ingen jobba hemifrån-tid eller jobba-hemifrån-när-barnet-är-sjukt-för-att-slippa-förlora-lön-tid. Trött blir jag. Ja, jag ska jobba i helgen så jag är lite bitter. 

Lönen är åtminstone bra. Jag får trösta mig med det.

Huset:


Jag har förresten gjort min medborgerliga plikt idag och gått och röstat, men jag röstade inte på socialdemokraterna trots att Aftonbladet tyckte att jag skulle göra det utan jag valde att gå på Naturskyddets linje istället. Det blir nog bra.




Kommentera här: