Äta som en häst

Vilhelm bara äter och äter. Äntligen! När vi kom hem från dagis började han med att trycka i sig en ask jordgubbar, det var inte många jag fick smaka, till middag åt han en stor portion potatis och laxgryta med massor av ärtor och till kvällsmat oräkneliga mängder Mariekex. Men jag kom på nu att han druckit ganska dåligt trots värmen, det får bli nästa steg. Dessutom så går han och plockar persilja, basilika och gräslök från trädgårdslandet, och klöver och maskrosblad  ur gräsmattan - mindre bra, och stod och slickade på alla kryddburkar och åt morötter och tomater medan jag lagade mat, så gott om aptit har han verkligen nu för tiden. Det är nästan så bra så att jag har lust att köpa en våg bara för att se om han gått upp i vikt så bra som jag hoppas på.
 
 

Kommentarer:

1 malin:

Härligt!
Sander har också ätit bra och vi bokade med glädje tid på bvc. För att få se att han gått NER i vikt! Bara några hg men ändå. 12400 väger han nu.
Så roligt att läsa att Vilhelm äter bra igen. Sommar och mindre infektioner brukar göra susen.
Kram

Svar: Det var ju typiskt! Men bra att han äter i alla fall, det är huvudsaken :) Jag har nästan kommit till den punkten att det inte spelar någon roll vad han äter, så länge han äter, så nu blir det mycket pannkaka och korv med bröd här hemma... Idag ville han inte äta middag eftersom han var nyvaken och egentligen hade velat sova vidare men jag fick i alla fall i honom en banan. Istället åt han upp det mesta av marsipanen på morsdagstårtan när vi tittade åt ett annat håll.... Det tänker jag nog inte berätta på BVC när de frågar om hans matvanor.... :)
Susanne

Kommentera här: