Trädgård

Efter fyra dagar på jobbet är det faktiskt riktigt skönt att få vara hemma några dagar, man uppskattar det mycket mer när man vet vad alternativet är. Och värre blir det till hösten när jag börjar jobba heltid. Så idag har vi ignorerat röran inomhus och varit ute i trädgården nästan hela dagen. Vi tar städningen imorgon istället, dels ska det regna hela dagen och dessutom är Jocke hemma och Vilhelm på dagis så det blir en liiiite, liiiite effektivare städning.

Idag:


Snygga Blixtenkepsen från Linnéa. (Inte dra i blommorna Vilhelm!)


Jordgubbarna växer fortsatt bra.


Vi åt laxsoppa med spenat och gräslök till middag. Det är så lyxigt att bara kunna gå ut i trädgården och plocka det man behöver, i nästa trädgård vill jag ha ett växthus så jag kan odla ännu mer!

Jag körde lite syskonmatchningstema på pyjamasarna ikväll:



"Sluta peta på mig!!". Vilhelm är Axels stora idol och Axel vill väldigt gärna känna på Vilhelm så fort han får chansen. Vilhelm är lite lagom road men han tar det ändå med ro och flyttar bara lite på dig när Axel blir för närgången, vi får väl se hur det går när Axel börjar krypa och klättra.

Imorgon är det dags för femmånaderskontroll!

Kommentera här: