Soppa med tomat och havregryn

Vilhelm och Axel var hos farmor en stund idag i skarven mellan Jockes och mitt jobb, jag började jobba klockan 12 och Jocke slutade jobba klockan 15, och tydligen hade Axel blivit jättearg när han insåg att han inte skulle få mer än en iskub plommon/päronpurée. Så nu är det dags för mer rejäla måltider. Gröt! 


Vilhelm ger samtidigt Axel en skopa egenlagad soppa bestående av tomater, gurka och havregryn. Mycket intressant soppa som han bjöd hela familjen på till kvällsmat. (Alltså ingen riktig soppa utan en låtsassoppa han lagade i sitt kök medan jag gjorde Axels gröt...)

Axel tyckte gröten var jättegod, precis som han tycker allt annat är jättegott. Jag fick däremot kväljningar när jag provsmakade gröten för att känna om de var rätt temperatur. Så äcklig! Smakar som välling luktar och jag klarar inte av lukten av välling. Det kändes nästan lika illa som den gången förra sommaren då jag var lite lagom gravid och råkade äta en bit banan. Så äckligt. Och banan klarar jag förresten fortfarande inte av att äta.

Nu ska det bli intressant att se hur länge Axel sover på en liten portion gröt plus lite amning.

Kommentera här: