Mammaliv

Så mycket att göra, så många andra mammor att träffa, det är ju nästan lite stressigt att vara mammaledig. Det är babysång, babyrytmik, kyrkans barntimmar, öppna förskolan, barnvagnspromenader, lekparkshäng och fika. Idag var vi hemma hos Vilhelms dagiskompis och lekte och blev bjudna på middag. Det var roligt trots att de två tvååringarna emellanåt hade lite svårt att samsas om leksakerna.

Så här mycket hade jag aldrig att göra när jag var hemma med Vilhelm, vi var ju isolerade hemma de första månaderna och sedan började jag jobba så det blev inte så mycket socialt där inte. Men jag måste erkänna att det faktiskt är ganska roligt att träffa andra människor som har barn och bebisar som sitt favoritsamtalsämne.


"Ta kort på mig!!"

Axel med snyggaste Hawaiiskjortan:





Kommentera här: