Huset är här!

Idag kom så till slut dagen vi väntat på sedan 2007 då vi bestämde att vi ville bygga ett alldeles eget alldeles nytt hus någon gång i framtiden. Jag hade stora förhoppningar över hur glada vi skulle vara den här dagen men jag har inte riktigt förstått att vi ska bygga nytt och dessutom är vi ganska trötta nu för tiden så jag fick nästan tvinga Jocke att åka och ta emot leveransen av huset klockan sju i morse. Det kändes som ett lite för stort projekt att väcka, klä på och mata Axel och Vilhelm och ha de färdiga vid denna okristliga tidpunkt på dagen. Jag får ta emot huset nästa gång vi bygger nytt.
 
Lite bilder :
 
 
En hög med brädor som ska vara vårt hem de närmsta (minst...) 40 åren. En ganska otrolig tanke faktiskt.
 
När Jocke kom hem från jobbet åkte vi till tomten och täckte över alla brädor med presenningar och slängde lite skräp som byggarna spridit omkring sig. Vilhelm sov först i bilen men när han vaknade tyckte han det var jättespännande att krypa under presenningen (och jag var orolig att något skulle ramla på honom) och klättra på grushögarna och slänga lerklumpar (jag såg framför mig hur han ramlade och slog huvudet i en sten). Nästa gång har jag en känsla av att Vilhelm får åka och hälsa på mormor eller farmor en liten stund så att vi får lite arbetsro. Men viktigast av allt är att han har roligt och det här var verkligen något han tyckte var roligt!
 
Så nu är vi husägare på riktigt! Jag firar med att åka och jobba imorgon. Nu måste lånet betalas av.
 

Kommentera här: