Nu börjar det kännas lite respektöst

Så här kan det inte se ut längre:

Pojke Carlsson vill ha ett namn!  På bvc är hans namn en tom fyrkant, inte så mycket bättre.
 
Namnförslag vi fått in hittills:
  • Lillebil (Vilhelm)
  • Johnny (morfar)
  • Hjalmar (mormor och moster)
  • Axel (Jocke)
Nu måste vi hitta på något, det börjar kännas lite respektlöst att inte ge denna lilla människa ett riktigt namn!
 
 
Lillebror sover medan jag ansöker om föräldrapenning. Är det något han är lika bra på som sin bror så är  det att sova!
 
 
 
 

Kommentarer:

1 malin:

Jag vet tre syskonpar som heter Vilhelm/Wilhelm och Teodor/Theodor. Verkar vara en poppis kombination med andra ord!
Själv tycker jag inte att man döper barnen utifrån en grupp, dvs att namnen ska passa ihop, utan utifrån varje individ.
Inte helt enkelt det där!
Kram Malin

Svar: Jättesvårt!! Jag tycker inte heller att det är viktigt med namn som passar ihop, även om de är syskon så är de ju olika individer och det viktigaste är att de får namn man känner passar dem. Men just det är svårt... Lillstackaren kommer ju vara tvungen att dras med namnet resten av sitt liv!

Kram!
Susanne

2 Camilla:

Namn är skitsvårt, Alice tog 5 dagar innan hon fick sitt namn. Alvin, stackarn fick vara namnlös 1,5 vecka. Vi hade ett namn till Alvin först (Arvid) men mitt i natten, under en matning så kom jag på namnet Alvin. Det lät lite snällare.

Men vad har du för namnförslag?
Gammalt, nytt?



Svar: Det är helt omöjligt! Och svårare blir det när man tänker på att han ska ha med sig namnet hela livet. Men det lutar åt Axel, jag ville att Vilhelm skulle heta Axel men då tyckte inte Jocke om det, nu tycker Jocke om Axel men nu är jag tveksam istället.... Det ska i alla fall vara något som låter lite gammaldags, jag tycker om såna namn :)
Susanne

3 Camilla:

Axel är fint, Ville heter det :)

Röstar för det! ;)

Kommentera här: