Mellannamn

Oj,oj! När jag städade på skrivbordet hittade jag pappren som måste skickas in till Skatteverket med besked om vad lillen ska heta. Vi har tänkt och tänkt och hört oss för om vilka namn som finns längre bak i släkten, Vilhelm har ju redan fått de mest självklara så den här gången är det lite svårare. Hur svårt kommer det då inte bli med nästa son? 
 
I alla fall.
  • Bert efter morfar
  • Emil efter farmors farfar
Sedan vet vi inte riktigt. Vad vi väljer mellan:
  • Hjalmar efter mormors farfar
  • Frans efter morfars farfar
  • Felix för att det betyder "lycklig"
  • Lillebror. För att han är en lillebror. Fast det finns faktiskt i släkten också, min mormors bror hette så
Vi funderade länge på Vilhelms förslag "Lillebil", men när jag googlade det idag upptäckte jag att det var ett tjejnamn. Typiskt. Det är ju faktiskt ganska gulligt.
 
Vi tänker vidare och under tiden ska jag ta och laga lite mat, om inte Lill-Axel blir hungrig, då får Jocke laga mat.

Kommentera här: