Inget för känsliga

Så här kan det se ut efter en helt vanlig randomisera amning:
 
 
Ska det behöva vara så här? Blod på body, blod på mina kläder, blod på kräktrasa, blod på amningsnapp, blod i lillens uppstötningar, blod i lillens ansikte. Blod överallt. Därför undviker jag att ta på lillen ljusa kläder när vi ska någonstans, det kan ju upplevas som lite makabert att visa upp en liten med nedblodade kläder, men idag skulle vi bara vara hemma och Vilhelm tyckte att Axel skulle ha en uggletröja så det fick bli vitt. Som blev rött.
 
Som tur är så gör det inte så outhärdligt ont längre, så det är inte så illa som det ser ut, för illa ser det verkligen ut. Den här bilden skulle nog avskräcka vilken blivande mamma som helst från att välja amning. Och jag kan inte sluta heller, det skulle göra ondare än att fortsätta amma.

Kommentarer:

1 malin:

Hua! Det där med amning är sannerligen allt annat än enkelt. Jag ammade mina två första barn utan problem men när Caspian kom var det inte lika lätt. Mjölksocker gång på gång och hög feber och hästkur antibiotika då brösten var knallröda och knöliga. Dr slängde ett öga, rös till och sa Aj då!!!! och skrev ut medicin snabbt som attan. Så höll det på. Många tårar och mycket blod hos oss också. Tre band tittade när jag ammade och sa att han hade så fint tag. Jag upplevde tvärtom. Tills min kompis kom och introducerade"hamburgergreppet"!. Har du testat? Det löste alla problem på en sekund! Alla är vi olika och kanske är det inte alls något för er, men värt ett försök iaf?!
Kämpa på så länge du tycker att det är värt det men våga också ge upp om du inte mår bra.
Kram

Svar: Ja det är inte lätt! Men det var ännu värre med Vilhelm, den här gången såg jag till att få hjälp av amningsmottagningen direkt efter att vi blivit utskrivna från bb. Lite irriterande att upptäcka att jag gjort fel med amningsnappen hela tiden då jag ammade Vilhelm, den här gången ser jag till att det blir rätt och då går det faktiskt att stå ut! Men jag ser fram emot när han börjar äta riktig mat...

Tack för tipset :) Jag har läst om det men faktiskt inte provat! Mycket av mina problem verkar handla om för litet grepp, det blir sån skillnad på en gång när han verkligen får till rätt grepp.

Kram
Susanne

2 malin:

Min mobil är inte på min sida idag;-)
Mjölkstockning och be som i barnmorska ska det stå.
o säkert en del annat; -)

Kommentera här: