Treårskontroll på neonatalen

Treårskontrollen gick nog ganska okej ändå, Vilhelm följde alla instruktioner han fick och vi fick lite bättre koll på hur vi ska gör med Vilhelms astmamediciner  för att han inte ska behöva hosta sig igenom den här vintern också. Men Vilhelm drabbades av akut blyghet och ville inte säga ett enda ord till doktorn... Doktorn frågade om vi tyckte att Vilhelm hade något problem med talet ("Kan han prata i treordsmeningar än?") och vi berättade att han pratar lika bra som en vuxen och att man kan ha riktigt djupa konversationer med honom om livet och världen (och fordon i massor) och att BVC har berömt honom för att han pratar så bra ända sedan 18-månaderskontrollen. Doktorn blev nöjd med det svaret. Sedan berättade Vilhelm att han inte har några kompisar på dagis och att han inte vet vad de andra på hans dagis heter. Hmm...

Okej. Man kan inte vara pratsam alla dagar på året. Men det skulle ju vara bra om han var det på en kontroll som ska utvärdera talet. Tur att vi har en så bra doktor som lyssnar på oss föräldrar också.

Snygga killarna:


Axel hade däremot ganska mycket att säga under läkarbesöket.

Nu ska jag sova lite. Det har varit en lång dag på jobbet, jag åkte hemifrån kl 7 och var hemma igen lite före kl 20. Men imorgon är jag ledig och då ska jag packa kartonger i massor och när Vilhelm slutar dagis ska vi åka till Köping och köpa julkläder, och självklart hälsa på på mitt jobb eftersom vi har fått en jättestor korg med choklad i julklapp från huvudkontoret. Så här stor är den:



Kommentera här: