Åka och jobba

Imorgon ska jag åka till nya jobbet för att lära mig datasystemet eftersom jag börjar jobba på riktigt på lördag. Inte riktigt på riktigt men jag ska jobba någon helg då och då. Det blir intressant att se hur min amningsluddiga hjärna klarar av ett nytt datasystem och det blir intressant att se hur det går för Jocke att vara ensam med två barn. Det blir i alla fall skönt att komma hemifrån en liten stund. Lite lugn och ro.
 
Som en mental förberedelse har jag drömt om jobbet tre nätter i rad, så nu är jag redo.
 
Nu ska det framkallas kort, jag har kommit till Kanarieöarnaresan än så länge. Det är sant som alla säger - man tar inte alls lika många kort på andra barnet. Jag trodde faktiskt inte att det var sant men på Vilhelm tog vi flera kort om dagen och på Axel får vi vara nöjda om det blir några kort i veckan. Det måste ske en bättring!
 

Åh vad jag vill åka utomlands igen när jag ser de här bilderna! Men vi får vänta lite, vi kommer ha tillräckligt att göra under hösten ändå. Men en liten resa kan man kanske klämma in?

Kommentera här: