Tjockisshopping

Jag har en kollega som inte räds sanningen, hur krass den än må vara. Idag fick jag höra att jag började bli tjock och hade fått riktiga bebiskinder. Tack för den komplimangen....? Men jag tror hon har rätt, vid dagens barnmorskebesök hade jag gått upp totalt tio kilo så jag kan nog inte längre skylla på att enkilosbebisen börjar bli stor. När jag hade kommit så här långt med Vilhelm hade jag gått upp tre kilo och de tre kilona försvann så fort Vilhelm var ute. Eftersom jag hade samma utgångsvikt båda gångerna har jag alltså gått upp sju kilo mer den här gången. Hur kommer det sig? Kanske är det för att jag börjar bli gammal. Men mer troligt är det nog på grund av att jag inte rört på mig knappt ett endaste dugg sedan i april. Jag har inte vågat! Så fort jag försökt mig på någon typ av motion har det gjort ont på något konstigt ställe som skulle kunna vara ett tecken på att en för tidig förlossning är på gång så det har inte blivit mer motion än absolut nödvändigt. Med Vilhelm tränade jag flera gånger i veckan, inte konstigt att jag var sju kilo mindre då.
 
Annars var det inga större problem hos barnmorskan - järnvärdet har gått upp och blodtrycket har gått upp, lillens hjärtslag låg på 145 och magen växer som den ska.
 
Vilhelms och min helg bestod av fika, fika, fika och lite god mat.
 
Fika hos Kungsörsbagarn´:
 
 
Glass på Max:
 
 
Och däremellan lite pizza, men den tyckte inte Vilhelm om så den fick jag äta själv.
 
Så varför var vi då i närheten av Max i Eskilstuna? Jo, jag har ingenting att ta på mig längre och det jag kan ha är jag så trött på! Jag behövde nya kläder. Egentligen letade jag efter en mammajacka men när jag såg att de kostade 600 kronor ändrade jag mig och bestämde mig för att ha min vanliga jacka istället, jag får väl ha den uppknäppt eller nåt. Bebisen kan ju faktiskt vara på väg ut redan nu och vad ska jag då göra med min oanvända gravidjacka?
 
Som tur är så är ju alla kläder väldigt stora just nu så det var inga problem att hitta mammakläder som egentligen inte är mammakläder. Men vissa saker var faktiskt inte så bra:
 
 
Här blev jag en korv när jag försökte få på mig ett linne i storlek medium.

Medan jag shoppade var Jocke och Vilhelm i leksaksaffären. I två timmar. Vilket tålamod min man har!
Vilhelm leker i tunneln medan han väntar på glassen:
 
 
Woow!! Brandbil!
 

 

Kommentera här: