Fikalördag igen

Imorse kom Vilhelm och väckte mig 7.30 och sa "Mamma ska åka och jobba!", han trodde väl att jag försovit mig. Bra att jag har någon som har koll på mig! Men idag behövde jag faktiskt inte åka till jobbet för ovanlighetens skull.
 
Jag hade tänkt skriva något bra men tankarna vill inte fastna i huvudet, nu förstår jag verkligen var uttrycket "teflonminne" syftar på, jag har helt klart utvecklat ett tillstånd man måste kalla "teflonhjärna". Allt glider bara omkring i huvudet som på en hinna an diskmedel. Som tur är kan jag i alla fall koncentrera mig på jobbet, men eftersom jag får anstränga mig så mycket för att hålla mig fokuserad när jag är där blir jag totalt avstängd när jag är hemma.
 
Idag har Vilhelm och jag haft en lördag för oss själva igen, älskade maken var och spelade pingis hela dagen. Vi har fikat och fikat och fikat lite mer idag också. Det är inte bra för oss att vara ensamma tillsammans.
 
Vi började med lite fika på höstmarknaden. Där var det så fullt så att vi fick sitta i lekrummet och fika, men det hade Vilhelm verkligen inget emot - fika och leka samtidigt, lyxigt!
 
 
Sedan gick vi hem och lekte i trädgården (jag satt på sandlådan och Vilhelm sprang omkring och drog loss löv från äppelträdet....).
 
Efter lunchen ville Vilhelm inte sova, det verkar som att han håller på att lägga om sina sovvanor igen. Och jag hade ingen lust att bråka med honom idag så vi tog och åkte iväg till kyrkan och träffade mormor och morfar och lyssnade på någon typ av orgelkonsert. Vilhelm var så duktig och var tyst nästan hela konserten och när han tröttnade på att sitta stilla (när russinen tagit slut) gick han tyst och stilla iväg och såg sig omkring lite. Så lättsamt barn! Vad har vi gjort för att förtjäna det här?
 
På kyrkogården bjöd de på fika så det blev en till bulle för Vilhelm. Fika, fika, fika. På kvällen kom mormor och morfar/mamma och pappa förbi här så då blev det ännu mer fika, jag hade bakat en ovanligt god saffranskaka. Morfar/pappa hade varit i Finland och hade med sig fina presenter till Vilhelm:
 
 
Bil- och flygplanschoklad! Det blir svårt för Vilhelm att vänta en hel månad till innan chokladkalendern får öppnas.
 

Kommentera här: