29+6

Det verkar inte bli någon förlossning idag heller. Istället har jag städat skrivbordet och rensat bland alla papper och allt skräp som legat där och stört mig. Men det var i alla fall jätteroligt att jobba i Arboga igen, det går inte att jämföra hur bra stämning det är bland personalen där jämfört med på mitt nuvarande jobb. Kunderna var också ganska snälla, jag fick bara en utskällning för att doktorn hade glömt att skicka receptet och så var det lite av det gamla vanliga pensionärsgnället, men det är ju bara att stänga öronen när de börjar köra igång babblet om hur mycket sämre det är på apoteken nuförtiden. Varför tror de att jag vill lyssna på det? Och vad tror de att jag kan göra åt situationen?
 
Enda fördelen med att Vilhelm föddes för tidigt är att jag nu vet precis hur lillebror ser ut dag för dag. Så här ser han ut idag:
 
 
Han är ju ganska stor!
 
Idag är Vilhelm sjuk igen. Hosta och snor överallt, men ingen feber åtminstone. Lillstackaren ligger och sover och hostar och snarkar samtidigt. Men den här veckan är jag ledig både på onsdag och på fredag, så då får vi båda två massor med tid att vila upp oss.
 

Kommentera här: