Cykelsitsen

Idag har vi haft fullt upp från 8 till 20. Jocke inledde dagen med att åka med svärfar till grusgropen och "låna" lite sand till vår nyanlagda uteplats på framsidan. Sedan åkte vi till Eskilstuna och köpte en barnsits till cykeln, den här gången vågade vi oss på att lära oss hur det där med självscanning fungerar och vi upptäckte att det faktiskt fungerade riktigt bra. Vi hittade en liten, liten potta också men Vilhelm vill än så länge bara använda den med kläderna på, vi provade att sätta honom på den innan han skulle duscha men det var inte alls lika roligt. Han vet i alla fall att det ska kissas i den, det måste han ha lärt sig på dagis för det är inget vi har diskuterat här hemma.
 
Resten av dagen:
 
 
Premiärcykeltur till fårfarmen för att kolla om fåren var utsläppta - det var de! Jag tror inte att Vilhelm har sett ett riktigt får förut, han tyckte det var jätteroligt och vinkade glatt till dem när vi åkte vidare. Cykelturen gick riktigt bra - så fort vi kommit iväg glömde han att han hade hjälmen på sig och satt och skrattade och tittade bakåt så att jag hängde med (sitsen sitter på Jockes cykel, jag litar inte på min balans överhuvudtaget). Helt plötsligt blev han så stor och vuxen!
 
Resten av eftermiddagen fixades det i trädgården. Vilhelm hjälpte till på alla sätt han kunde. Han är så snabblärd, han såg hur jag gjorde när jag planterar frön och då tog han en egen fröpåse och skulle hjälpa till, sedan skulle det vattnas och grävas. Det slutade med att han satt i landet och grävde upp fröna jag precis planterat. Då fick han gå och hjälpa pappa på framsidan istället.
 
 
Där lärde han sig att man kan gräva upp blommor också och gav sig på påskliljorna efter att ha sett Jocke gräva upp och flytta på några blommor.
 
Nu behövs det bara lite utemöbler så är framsidan färdig!
 
Helt plötsligt är Vilhelm borta, han går iväg med gåvagnen eller kryper iväg helt själv och helt ljudlöst så har man inte koll på honom kan han vara precis var som helst på en väldigt kort stund. Här hittade vi honom:
 
 
Han hade tagit sig en tur ut på åkern, men det var tydligen inte så skönt för händerna att krypa där ute så han kom tillbaka.
 
Resultatet av dagen blev en lite bättre trädgård och väldigt skitiga byxor:
 
 
 
 
 

Kommentera här: