Mycket ansträngande

Ibland är det faktiskt ganska roligt på jobbet. Det har faktiskt varit ganska roligt på jobbet ända sedan jag kom tillbaka från mammaledigheten. Just nu är det precis innan lön och då är folk oftast väldigt friska (eller har inte pengar till medicin...) i området där jag jobbar, då har vi massor med tid att göra annat än att sitta och se seriösa ut framför varsin dator. Exempelvis sitta framför varsin data och låtsas vara jätteupptagna med något superviktigt medan vi i själva verket sitter och tittar på kläder från Macy´s eller kollar vilka pizzerior som har hemleverans. Tänk på det nästa gång ni är på apoteket och alla farmaceuter sitter och ser extremt upptagna och allvarliga ut.
 
I alla fall. Det där med hemkörning av pizza kändes inte så intressant för mig, jag är så trött så att jag tappat matlusten totalt, men det positiva med det är att jag gått ner i vikt och nu kan ha jeansen jag inte kunde ha när vi var på Kanaieöarna. Däremot kändes Macy´s väldigt intressant. Så mycket fina barnkläder! Och så billigt nu när dollarn är billig! Kanske inte så billig frakt men ändå tillräckligt billig för att det ska vara värt det.
 
Vilhelm börjar bli riktigt duktig på att gå, nu reser han sig upp själv och står och balanserar och har vi riktig tur tar han några steg också. Vi tycker inte om när han gör det i duschen dock, men än så länge går det tydligen bäst att gåträna i duschen eller i soffan. Var får han alla sina idéer ifrån?
 
 

Kommentera här: