Avkopplande vab

Vilhelm mådde lite bättre imorse (38 grader) men man kan ju inte gå till dagis med 38 grader i örontemperatur så han fick stanna hemma. Jocke behövde inte vara på jobbet förens klockan 16 så jag stannade på jobbet till klockan 15 och åkte sedan hem på min allra första vab. Det har gått ganska bra ändå, vi började med en promenad i solskenet, sedan åt vi mellanmål och lekte lite, tittade på tv och lagade mat. Sedan var det slut på det roliga. Efter middagen var Vilhelm så trött så att jag tänkte att han skulle få lägga sig extra tidigt idag. Han fick ett totalt psykbryt när han insåg att han skulle behöva duscha idag och han skrek så mycket så att han kräktes upp både middagen och alvedonet. På mig såklart. Så mycket kräks av en sån liten måltid.
 
Så det blev lite mer Alvedon, lite mer middag, lite d-droppar och en till tempmätning (39,4...). Lilla stackaren.
 
Men det var ju faktiskt ganska avkopplande att vabba ändå, så det måste göras om! Mindre avkopplande var det att se vilken ersättning jag skulle få från Försäkringskassan - 100 kronor för 2,5 timmes vab. Skitersättning.
 
Det verkar som att jag ska vara hemma med Vilhelm imorgon också, ingen av vikarierna på Jockes jobb kunde jobba och vi är faktiskt tre apotekare på mitt jobb just nu så de överlever nog utan mig. Fast sedan får Vilhelm gärna bli frisk.

Kommentera här: