Snyggjeansen

Snygg-jeansen:
 
 
Vilhelm tyckte de var jättefina. Först sa han "Pappa!" (pappa har liknande jeans) och när han väl fick på sig dem gick han runt och sa "Snygg!" och tittade sig i spegeln. Det är en klädintresserad liten pojke vi har. Och accessoarintresserad. Jocke fick ett halsband från en av sina simskoleelever och Vilhelm vill ha det på sig hela tiden, för att inte tala om alla dessa mössor han ständigt ska ha på sig. Och skor. Och krämer.
 
Men det är inte bara kläder och mössor som intresserar honom. Av höjden på det här legotornet att döma tror jag att vi har att göra med en blivande ingenjör:
 
 
....en lite tokig sådan som helst vill ha ett sugrör i munnen för att koncentrera sig riktigt ordentligt:
 
 
Jag ringde faktiskt till spec MVC i torsdags, jag skulle ju ändå boka tid för ultraljud (19:e augusti får vi se om lillebror verkligen är en lillebror!) och de tycke det var helt självklart att jag skulle komma till dem för extra kontroller och kunde inte förstå varför barnmorskan inte hört av sig till dem på en gång. Det känns så bra att veta att jag faktiskt hade rätt och inte bara är en överdrivet orolig mamma. Första kontrollen kommer bli i vecka 24. Nu kan jag slappna av lite grann i alla fall, och snart går jag in i vecka 12 så då kan jag slappna av ännu lite mer.
 
Jag har tänkt sedan jag fick veta att jag var gravid att delmål 1 är vecka 12 då missfallsrisken minskar, delmål 2 måste vara veckan 23, då finns den en chans att bebisen överlever om den kommer och delmål 3 är vecka 29+1. Klarar jag mig till vecka 29+1 klarar jag vad som helst.
 
 
 
 

Kommentera här: