Inget Facebook, inget Instagram

Efter en veckas semester har jag lyckats surfa upp en månads datavolym på mobilen, när jag jobbar kommer jag aldrig ens i närheten av gränsen så det känns som att jag borde skaffa mig lite andra fritidsintressen än Facebook och Instagram. Jag får skylla på Vilhelm som inte har något emot att ta en tretimmarssovning mitt på dagen men ändå är trött igen klockan 19. Då behöver man lite tidsfördriv.
 
Så idag när Vilhelm låg och gosade med nappen, Kotten och Giraffen som fått följa md hem från dagis över sommaren hade jag ingen telefon med internet och jag orkade inte sätta igång den vanliga datorn så jag blev ju tvungen att börja läsa en bok istället. Men den var så tråkig så att jag somnade istället och sov i två timmar, därför är jag ganska pigg nu trots att klockan nästan är 21.30.
 
Vilhelm växer ju som en tok just nu och hans gummistövlar i storlek 21 har blivit alldeles för trånga, han har ett par i storlek 23 men de är alldeles för stora och det känns inte som någon bra idé att sätta på honom ett par tjocka strumpor i stövlarna just nu. I alla fall så har jag försökt hitta ett par i storlek 22 men jag vet inte om jag har tittat i fel affärer eller om det inte är gummistövelsäsong just nu för jag har inte hittat ett enda bra par. Så idag gjorde jag som jag alltid gör i sådana här situationer - jag åkte till Rödmyran. Självklart hade de ett par helt perfekta stövlar i storlek 22, Vilhelm provade den i en vattenpöl direkt när vi kom hem och de var vattentäta trots att de var second hand. Byxorna var däremot inte vattentäta....
 
Vilhelm i sina nya stövlar:
 
 
Jag hittade även en sån där bra haklapp som jag varit för snål för att köpa till fullpris. Den passade bra till att äta jordgubbar med glass:
 
 
Och så hittade jag ett par smaljeans, vi får se om de är tillräckligt smala för att de inte ska ramla av Vilhelms små ben, alla hans andra byxor har knytband eller resår i midjan så vi får se om de här kan sitta kvar med bara en knapp och en dragkedja.
 
Jag sitter och tittar på olika kryssningar, Vilhelm har börjat prata om båtar och det skulle vara roligt att ta med honom på en 24-timmarskryssning, då får han ju både åka buss och båt. Men det är så svårt att veta vilken båt man ska välja eller vilket företag man ska välja. Jag har inte åkt Finlandsbåt sedan jag var 19 och den båten jag åkte på den gången är garanterat igen båt jag vill ta med Vilhelm på. Svårt är det.
 
 

Kommentarer:

1 Camilla:

Jag rekommenderar så klart cinderella ;)

Svar: Tack! Det finns alldeles för mycket att välja på!
Susanne

2 Camilla:

Du får väl skaffa en surfplatta och koppla till wifi eller köpa en router och koppla upp mobilen på när du är hemma :)

Svar: En surfplatta vill jag ha, vi har något typ av wifi-modem (tekniska jag...) som bara ligger här hemma och skräpar. Men det är ju såååå tråkigt att köpa teknikprylar! Och Jocke är ännu mindre teknisk än jag så om jag skickar iväg honom för att köpa något kommer han hem med något som försäljaren lurat på honom men som han egentligen inte alls vet vad det är..... Men en surfplatta ska jag i alla fall skaffa, så småningom =)
Susanne

Kommentera här: