Pussgurkan Vilhelm

Vilhelm och mammas day of fun! Vi har varit i Eskilstuna och shoppat till semestern. Vilhelm hjälpte gärna till i provrummet när jag provade ungefär 100 bikinis utan att hitta någon enda som var bra. Han tog dem och slängde på golvet eller lekte titt-ut med och sedan satt han och pratade och kommenterade och kom med goda råd. Jag köpte i alla fall två bikinis men jag såg ut som en stoppad korv i båda så det blir nog så att jag får sitta inne på hotelrummet hela semestern eftersom jag inte har något att ta på mig. Men det är i alla fall väligt roligt att shoppa med Vilhelm, han är så glad och trevlig och hejar och vinkar till alla han ser.
 
Vilhelms klädsituation börjar i alla fall lösa sig. Jag hittade två par shorts och ett par gympaskor och så ska han få låna några shorts från en gammal kompis barn.
 
 
Kvällen har gått i hårets tecken. Först - skorvborttagning:
 
 
Sedan - klippning av luggen:
 
 
Nej, jag påstår inte att jag är en bra frisör.... Jag störde mig inte så mycket på Vilhelms sneda frisyr men det gjorde Jocke så han klippte om den och det blev faktiskt mycket bättre.
 
Vilhelm överraskade mig idag igen. Jag sa "Kan jag få en puss?", Vilhelm gav mig den största pussen man kan tänka sig mitt på munnen. Vem har lärt honom det i smyg?
 
Banankrisen är löst, vi hittade massor med bananer på Coop i Eskilstuna. Vilken tur!

Kommentera här: