Mammaledig på riktigt?

Resväskan är återbördad! För tillfället står den på Pressbyrån och väntar på att Jocke ska komma och hämta den efter jobbet. Äntligen får jag tvätta alla skitiga kläder! Ja, eller lägga upp semesterbilder på bloggen. Eller ge Vilhelm sina d-vitaminer. Eller fortsätta läsa boken jag började på under semestern. Vilhelms hår kommer inte må dåligt av att kammas heller. Och om han blir sjuk är det bra att ha termometern hemma igen.
 
Hela eftermiddagen har gått i Bobbycarens tecken. Jag jobbar på att få honom att kunna göra fart själv så att man inte behöver springa runt och putta på honom (inte rolig för ryggen...). Men vi får ta ett steg i taget - idag lärde han sig att sätta sig på bilen själv. Och hur ska jag få honom att förstå hur man gör fart? Jag försökte med "sparka", "trampa", "hoppa" och att visa honom hur han ska sparka med fötterna. Det som fungerade bäst var att säga till honom att hoppa, men han tog sig bara bakåt, det är en början i alla fall.
 
Idag har jag jobbat min sista dag på den här föräldrarledigheten (inte mycket till mammaledighet när man är på jobbet flera dagar i veckan!) och idag var det faktiskt riktigt roligt för en gångs skull. Det kanske inte är ett så dumt jobb i alla fall? Elller var jag bara på bra humör för att jag får lön imorgon? Nu blir det i alla fall inget jobb förens den 1:a mars, om det inte är så att någon av de andra blir sjuka och mer personal behövs...
 
Just ja! Vilhelm har äntligen fått en dagisplats. Vi fick till och med vårt förstahandsval - utedagiset Björkliden. Jag tror det kan vara bra med ett utedagis för en infektionskänslig prematur som Vilhelm och så kommer han både få mata får och plocka bär medan jag och Jocke är på jobbet och roar oss. Den 18:e februari börjar inskolningen.
 
Nu ska jag dricka lite te och kolla på lite Unga Mödrar tills Jocke kommer hem med min älskade resväska med min älskade kamera.

Kommentera här: