Gammelmormors filt

Någon gång förra året hittade jag en påse med såna där virkade mormorsrutor hemma hos mina föräldrar och det visde sig att det var min mormor som virkat dem, troligtvis i början av 1990-talet om man ser till datumet på virkbeskrivningen, men sedan aldrig sytt ihop dem till en filt. Det uppdraget bestämde jag mig för att ta mig an och nu är filten färdig!
 
 
Vilhelm var inte så imponerad av vare sig mitt eller sin gammelmormors arbete men jag tycker att det känns jättebra att Vilhelm och eventuella lillasyster har en filt som min fina, fina mormor har gjort!
 
Idag har vi gjort massor med ärenden inför resan, men det har ändå inte känts det allra minsta stressigt och vi avslutade kvällen med ett fyratimmarsbesök hos mormor, morfar och moster. Innan dess hade vi både hunnit med att äka till Köping och låna sommarkläder, köpa sommarskor till Jocke (och ett par vinterstövlar till mig, men de tänker jag inte ta med på resan!), handla barnmat i massor. Det var svårt, jag har inteköpt en barnmatsburk sedan i somras när det var barnmatsutföräljning på Konsum så jag vet inte alls vilka smaker eller tillverkare eller storlek på burk Vilhelm föredrar så därför blev det många olika storlekar och smaker och jag hoppas att han i alla fall tycker om någon av dem. Han brukar ju inte vara kinkig så det blir nog inga problem.
 
Ikväll har jag fixat naglarna och kollat på en film istället för att springa omkring som en galning och packa allt i sista sekunden så som jag brukar göra. En väldigt bra känsla, så ska jag göra nästa gång vi ska ut och resa också!

Kommentera här: