Fredag

Två gånger har jag varit på Gran Canaria tidigare - när jag var 10 och när jag var 17. Båda gångerna bodde vi i ett område som heter San Augustin, nu bodde vi i Bahía Feliz som faktiskt ligger på gångavstånd därifrån så vi bestämde att fredagen (som också skulle bli en riktig skitdag vädermässigt enligt internet) skulle bli den stora promenaddagen. Skitvädret den här dagen var närmare 30 grader så det blev lite svettigt för det var en bit att gå. Dum som jag är så litade jag på internet och tolkade det som att 18 grader på Kanarieöarna är samma sak som 18 grader i Sverige, alltså iskallt, så jag hade inte tagit med mig ett enda par shorts eftersom jag alltid fryser i den svenska sommaren. Mycket dumt. Jag fick gå ut och köpa en solklänning så att jag i alla fall hade något att ta på mig som inte var jeans.
 
"Nu går vi!"
 
 
Jag och klänningen på strandpromenaden:
 
 
San Augustin:
 
 
På stranden i San Augustin (ja, jag vet att jag ser helt konstig ut, jag vet inte vad det är för konstig min jag gör på alla bilder... Vilhelm är i alla fall söt!)
 
 
Roligt med sand!
 
 
När vi hade gått och gått och gått blev Vilhelm uttåkad av att sitta i vagnen så som tur var hittade vi en liten lekpark:
 
 
Sedan - vi äter lunch, Vilhelm somnar i vagnen:
 
 
Bredvid affären där vi köpte lunch hittade vi en svensk skola. Då kände vi att det finns liksom ingen bra anledning till att inte bo på Gran Canaria hela vintrarna i framtiden. Tänk vad skönt det skulle vara att slippa overallen och vinterstövlarna!
 
På väg hem igen:
 
 
När vi kom tillbaka till hotellet gick vi och badade lite. Både i havet:
 
 
....och i poolen:
 
 
Vi trodde att Vilhelm var trött efter allt det här så vi la honom i sängen med några böcker och satte oss på balkongen och tog en drink. Efter någon timme ropade Vilhelm på oss, han hade inte alls varit trött...
 
 
Däremot hade han lyckats nå påsen med smutstvätt och bläddrat upp alla böcker samtidigt. Vi som trodde han sov eftersom han var så tyst, han hade bara haft ovanligt roligt!
 
Lite fika på balkongen innan middagen:
 
 
"Nu orkar jag inte vänta på er längre! Jag går och äter middag själv!"
 
 
 

Kommentera här: