1.5-årstrots?

Vilhelm verkar ha kommit in i 1.5-trotsåldern. Inget är roligt och han vill inte äta (fast det gör han ändå för såna dumheter tänker jag inte acceptera!), allt är gnälligt och tråkigt. Eller så är det tänderna. På julaftonen hade han två tänder, på nyårsaftonen hade han 6 tänder och jag kan tänka mig att det inte har varit helt smärtfritt.
 
Men egentligen tycker jag det är lite roligt när han säger ifrån och bråkar med oss, det är bra att han fått lite egen vilja, och än så länge så är det ju väldigt lätt att distrahera honom och få honom på bättre humör igen. Vi får se hur roligt vi tycker det är med egen vilja när treårstrotsen kommer.
 
Jakten på sommarskor har äntligen gett resultat. I Eskilstuna hittade jag inte ett enda par sandaler, men när jag tittade igenom de skor jag fått från mamma från när jag och mina syskon var små hittade jag ett par sandaler i storlek 21, men de kändes lite hårda så jag ville ändå hitta ett par till ifall han får skavsår. Sagt och gjort. Barnsecondhanden Rödmyran var min sista chans. Men där fanns det bara stövlar och fotbollsskor. Till slut frågade jag personalen om de inte hade gömt ett par sommarskor i storlek 21 någonstans - och den snälla, snälla personalen kom ut från lagret med två stora lådor med barnsommarskor! Vilken dröm för någon som jag att få leta igenom dessa lådor och hitta de perfekta små sandalerna i precis rätt storlek! Lycka!
 
En fodrad regnoverall till dagis hittade jag också, finns det något som inte finns på denna affär? I love it!
 
Vilhelm provar overallen och sandalerna:
 
 
Oj vad spännande med skor som man kan se tårna i.
 
Sedan skrattade han sig igenom middagen:
 
 
Men först efter att han fått ett anfall över att han inte fick dricka Jockes efter-träningen-smoothie till middag istället för att äta wok som vi andra. Ja, ja, vi tar på oss skulden. Vi ville bara kolla om han kunde dricka i sugrör, vi trodde inte att han skulle tycka så mycket om innehållet... Men nu vet vi i alla fall att han kan dricka i sugrör så nu kan vi muta honom med något gott (sött) om han blir alltför oregerlig på planet.

Kommentera här: