Svårt

Nya gardiner i Vilhelms rum:
 
 
Nja... Det syns inte så bra på den här bilden... Det är i alla fall bilar, lastbilar och traktorer på dem och Vilhelm tycker nog att det är de finste gardiner han någonsin sett. När jag var liten hade jag ett par med My Little Pony på, och lika mycket som jag tyckte om de gardinerna hoppas jag att Vilhelm ska tycka om dessa.
 
Just nu känns det lite problematiskt här. Jag förstår inte varför Vilhelm har så svårt att äta vissa maträtter! Idag lagade jag stuvade makaroner och korv och Vilhelm kunde helt omöjligt äta det - han satte i halsen och fick kväljningar och spottade ut det. Inte ens när jag mixade maten kunde han äta den. Jag börjar bli lite fundersam över varför viss mat är så svår, han är ju ändå 17 månader och som det verkar ska ju 17-månadersbarn kunna äta samma saker som sina föräldrar. Eller?
 
Men ändå så kunde han äta korven innan jag stekte den och han har inga problem med mackor eller banan eller sånt. Gröt är helt omöjligt, jag har provat havregryn, mannagryn, risgryn men han får kväljningar av allt. Jag blir lite nervös över hur det ska gå på dagis...
 
Gårdagens våfflor gick i alla fall bra!
 

Kommentarer:

1 maria:

Sådär håller william oxå på.. och det kan växla mitt under måltiden oxå.. mums och han äter det och sen plötsligt så håller han på och spyr och spottar ut allt..
Blir tokig ibland för vill ju inte att han ska va hungrig och gå ner i vikt..

Men verkar som det är någon slags period han är inne i.. går väl över om ett tag hoppas jag.. jag brukar i allafall oftast ge honom sådant som jag vet att han inte håller på och tokar sig med när han börjar trillskas ..huvudsaken är ju att han blir mätt känner jag!!

Så du är inte ensam i allafall =)

Svar: I torsdagskväll blev jag halvt tokig till middagen, jag hade gjort stuvade makaroner och korv och det brukar inte vara några problem alls men helt plötsligt fick han inte i sig en endaste bit, inte ens när jag körde hans mat i mixern kunde han svälja den. Suck....
Precis, man vill ju inte att de ska vara hungriga bara för att man lagar mat de inte kan äta! Dåligt samvete!

Så jag ringde till bvc på fredagen för att höra om det här verkligen är normalt vid 17 månader men jag fick inte tag på Vilhelms sköterska. Så det är bra att veta att Vilhelm inte är den enda som är inne i en sån här fas! Tack för att du berättade =)
Susanne

Kommentera här: