Mjuuuuuk

Vad roligt det är nu när Vilhelm verkligen är med i samtalen och förstår allt man säger och svarar på sitt eget sätt. Ikväll ville han bada (som varje kväll, han ser badbaljan och sedan går det inte att övertyga honom om att vi ska ta en snabbtvätt med tvättlappen istället), han kröp fram till baljan och försökte plocka fram den och sa "Bada!", jag svarade att vi skulle äta middag först. Vilhelm stirrade på mig och skakade på huvudet. Inte en chans att han tänkte äta middag innan badet! Men nu är det ju så att jag bestämmer så det blev middag innan badet, men det var i alla fall roligt att han hade en åsikt om det.
 
Idag har vi varit i Eskilstuna och köpt en ny matta till vardagsrummet. Det man inte hittar på IKEA hittar man på Mio tänkte vi och här hittade vi äntligen the matta of our dreams:
 
 
Mjuuuuk tyckte Vilhelm som även ville stanna och känna på varendaste fårskinnsfotölj på Mio bara för att de var så mjuka.
 
Ikväll stannade jag kvar bredvid Vilhelms säng tills han nästan hade somnat, han skrek ingenting när jag gick. Han är nog inne i en period när han behöver lite extra mamma- och pappatid.

Kommentera här: