Spännande

Äntligen har jag lyckats komma ner i samma vikt som innan jag blev gravid! Det enda jag behövde göra var att börja jobba och stressa och sluta träna. Minus fem kilo på en månad. Inte konstigt att jag känner mig helt svag och skakig i hela kroppen. Dessutom har jag totalt tappat matlusten. Om jag inte visste bättre skulle jag tro att det var en lillasyster till Vilhelm på gång.
 
Idag har jag varit ledig och Vilhelm och jag har varit ute på äventyr. Målet med vår promenad var postlådan men på väg dit skulle vi gunga, slänga en tom kruka som blåste omkring på parkeringen i soptunnan, titta i förrådet, gå upp och ner för trappan, titta på skolbussen, lastbilarna och traktorn på gärdet, åka lite traktor i trädgården, leta efter katten, plocka löv och gräs på gärdet och plaska i vattenpölar. Vad mycket spännande man kan hitta på!
 
Jag hittade på lite egen spänning tidigare idag - jag har en ny bok i mp3:n så jag tog en lång, lång promenad i regnet och hittade en ny väg. Den kommer jag gå fler gånger, men jag väntar nog tills det torkat upp lite mer för det var väldigt blött om fötterna på vissa ställen.
 
Snart helg igen.

Kommentera här: