Marknad

Jocke sitter och skriver ett inlägg på Per Morbergs facebooksida om hur bra han tycker hans kokbok är och jag sitter här och är out of my mind trött. Jag är så trött så att jag gick och la mig i soffan när jag kom hem från jobbet sedan försökte jag resa mig upp för att göra en kopp te, men fick ge upp efter en timmes försökande. När klockan var 18.30 sa jag till mig själv på skarpen och släpade mig in i badrummet och tittade på när Vilhelm badade.
 
Efter en äggmacka och en kopp te är jag lite piggare men jag ska ändå göra mitt bästa att försöka lägga mig i tid ikväll.
 
Idag har Vilhelm varit på marknad med mormor, morfar och pappa. Karusellerna var jätteroliga tyckte Vilhelm, men det var tydligen svårt att bestämma vilken bil han ville åka i.
 
 
 
Något är inte riktigt bra med Vilhelm - han hostar och snorar men har ingen feber. Dagis tyckte inte det var något problem att han kom dit så länge han inte har feber så vi får väl se hur han mår på måndag. Är det dåligt vabbar Jocke.
 
På tal om dagis så gick utvecklingssamtalet i onsdags jättebra. Inga problem med någonting. Han äter bra, sover bra och kommer bra överens med kompisarna. Vi ska prova att säga upp specialkosten (lätt-tuggat) och se om han klarar av den vanliga maten, det blir mindre jobb för oss att komma ihåg att anmäla/avanmäla när han är sjuk eller ledig så vi får hoppas att han fått lite mer ordning på munmotoriken nu.
 
Så annars är det väl bara att köra på som förut. Fast jag skulle önska att jag blev bättre på att gå upp tidigt på morgonen så att det inte behöver bli så stressigt när det är jag som lämnar på dagis. Nästa vecka kanske?

Kommentera här: