Kläder, namnsdag och vaniljmunk

Idag har vi varit på barnloppis i Torshälla. Jocke tyckte det var jätteroligt (inte). Och som vanligt har jag väldigt svårt med måttligheten när jag ser ett bra pris. Men jag är ganska nöjd ändå, jag fick allt det här för 635 kronor:
 
 
En helt ny sommargarderob i storlek 86-92. Men det bästa av allt - Converseskor för 70 kronor! Jag hade helst velat ha svarta men de röda är också fina. Nu kommer han bli en riktig snygging i sommar! Vilhelm struntade totalt i alla kläder, det enda han var intresserad av var traktorn som han och Jocke hittade bland leksakerna.
 
Besöket hos sjukgymnasten gick riktigt bra, hon var så nöjd över hans framsteg och sa att de på dagis måste vara glada som fått en så glad liten solstråle som elev (vad kallar man ett dagisbarn?). Och det var absolut inte ett problem att han fortfarande hellre kryper än går, hon såg hur bra balans han har och förstod att han bara är den försiktiga typen som vil vara säker på att klara något innan han provar. Vi ska tillbaka i juni.
 
Idag är det både Vilhelms namnsdag och 19-månadersdag. Så här glad har han varit för det:
 
 
Man kan inte äta frukost utan mössa.
 
 
Vad ska man annars göra med bunken när smeten är slut? Det blev ett bad med hårtvätt senare.
 
Det här var inte min idé, jag var på jobbet hela förmiddagen:
 
 
Vaniljmunk i namnsdagspresent. Ja, ja, det är kanske bra för vikten i alla fall.
 
 
 
 

Kommentera här: